• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Адміністрація

Заступник директора - Бандура Валентина Олександрівна

Директор - Ярмоленко Олена Миколаївна

Досвід роботи

вчителя І категорії

Ярмоленко Олени Миколаївни

над темою

«Впровадження звичаїв і традицій українського народу

на уроках української мови та літератури

і в позакласний час»

Моє кредо

Шляхетності почуттів , гуманності у

стосунках з людьми, високій моральності

повинні навчитися учні на уроках мови та

літератури і взяти їх орієнтирами в далеку

дорогу життя, адже нинішнє покоління

мусить знайти шляхи переходу від епохи

жорстокого раціоналізму до епохи

відповідності , подолати кризу духу як

найстрашнішу кризу людства .

Суть досвіду

Навчально – виховний процес має бути спрямований на розвиток учня як творчої особистості. Насамперед я прагну досягти – всебічно розкрити внутрішній потенціал учня, знайти ключ до його виявлення. Головне завдання – навчити учнів вчитися протягом всього життя.

методи та форми

v Самоосвіта вчителя з питань « Культурне виховання свідомих громадян України.»

v Розробити власну методику роботи з учнями.

v Індивідуальні бесіди.

v Спостереження за змінами психічних властивостей учнів (увага, пам’ять, уява).

v Факультатив типу «Українська світлиця»

v Алгоритм роботи з учнями всіх рівнів

Завдання до кожного етапу підбираються з урахуванням вікових, розумових, психічних особливостей дитини.

1етап. Репродуктивний

Учитель збирає матеріал про розвиток дітей.

2 етап. Репродуктивно - конструктивний

Конструювання завдань перед учнями.

3етап. Конструктивно – творчий

Учитель націлює дітей на виконання того чи іншого завдання

4етап Творчий

Співпраця вчителя та учнів.

Кожна дитина володіє тільки їй властивими якостями, які й створюють її індивідуальність. Тому не варто неволити дитину, наприклад, змушувати писати вірші, якщо вона знаходиться в полоні молекул чи атомів. Проте допомогти учневі знайти своє покликання – завдання кожного вчителя. І хтозна, можливо, сьогодні серед наших п’ятикласників сидить майбутній поет чи актор і саме ми, словесники, допоможемо йому знайти свою життєву дорогу. Але якщо цього не станеться – не біда. Головне, щоб на наших уроках діти навчилися мислити, чітко і логічно висловлювати власну думку, використовуючи величезні виражальні можливості української мови, прагнули формуватися як гармонійні особистості.

Незважаючи на розмаїття нововведень, основною формою організації навчальної діяльності залишається урок. Я цілком згодна із думкою В. Сухомлинського: « Урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його кругозору, ерудиції.» А Конфуцій писав: «Перед людиною три шляхи до пізнання, шлях мислення – найбільш благородний, шлях наслідування – найбільш легкий і шлях особистого досвіду – найбільш важкий.»

На уроках допомагаю учням пізнати не тільки силу художнього слова, а й таїну української пісні, смуток народного плачу, святість молитви та інші цілющі джерела народної культури.

Розробила уроки з інтерактивними методами навчання, вчуся методиці проведення проектної діяльності на уроках. Сучасному словеснику для оволодіння процесами «викладання» і «навчання» бажано знати три мови: рідну мову, мову науки, мову технології як основу професійної діяльності.

Мої заповіді

1.Любити, знати і розуміти дитину, вірити в неї, берегти її фізичну і духовну недоторканність.

2. Створювати атмосферу психологічного комфорту, оберігати слабкість дитини, направляти її силу, укріпити її волю, не залишати без надії.

3.Бути справедливим, поважати в особі дитини людину, стати її другом.

4.Починаючи урок, робити вперед за кроком крок, розвивати здібності дитини на користь людям.

5.Дивувати питаннями, атакувати думками, творити, видумувати, сміливо прокладати стежку в невідоме.

6.Бути на сторожі, прислухатися: раптом у дитячій душі бринить музика, зворушувати прекрасним.

7.Вчити любити життя і протистояти злу його спокусам, знаходити щастя в малому і прагнути кращого.

8.Дзвоник з уроку радує учня. Не ставати на перешкоді радості, не зчерствіти душею в суєті буденній, збережи чутливість і здатність співпереживати.

9.Бути прикладом для дитини, у подоланні власних слабостей, у боротьбі із труднощами і вірою у краще майбутнє. Пам’ятати : знаннями навчають, а собою виховують.

10.Не тамувати зла. Поспішати творити добро.

основний текст

Україно моя,

мені в світі нічого не треба,

тільки б голос твій чути

і ніжність твою берегти!

(А.Малишко)

Я, Ярмоленко Олена Миколаївна, вчителька української мови та літератури Розсохуватської СЗШ І-ІП ст., Катеринопільського району, Черкаської області. Працюю в даній школі сімнадцять років. Педагогічний стаж 17 років, учитель першої категорії.

Мрія стати педагогом зародилась ще в ранньому дитинстві. Навчаючись в даній школі, з великою повагою і обожненням відносилась до кагорти вчительства школи. Диплом про вищу освіту одержала у 1993 році, закінчивши Житомирський державний педагогічний інститут ім. І. Я. Франка.

Ось уже сімнадцятий рік іду стежинами до школи. Іду кожен ранок, залишаючи за порогом свої проблеми, хвороби, болі і тривоги. Іду, наповнюючи свою душу радістю і теплом, бо знаю, що мене чекають діти.

Чекають і вірять, що сьогодні я прийду і знову навчатиму їх віри і доброти, святості і правди. І справді, у цьому храмі науки ми чесно співпрацюємо, добиваємось успіхів, боремось з невдачами, допомагаємо слабшим, шануємо успіхи.

Я люблю дітей, люблю свою професію. Вірю в успіх своїх учнів.

Найбільше і найкраще свято в моєму житті - це 1 Вересня. У цей день особливо відчуваю піднесення і любов до своєї професії. Я люблю свою школу, своїх менших і старших учнів, які потопають у морі айстр і троянд, гладіолусів і гербер.

Я з гордістю переступаю поріг школи, тримаючи у руках своїх теплі і гарячі долоньки, дитячі щирі і теплі серця. Трепетно і щемко на серці, коли відкриваю чистий і світлий клас, який пахне фарбою і свіжістю, пропускаю своїх учнів серйозних і вірячих в мене - свою вчительку.

І я не маю права помилятись, не маю права ображати, говорити і робити неправду, бо я - взірець для дітей.

Бачу і знаю протягом багатьох років, що вчитель - це той високий п'єдестал, на якому хочуть бачити тебе учні.

Працюючи над темою: "Впровадження звичаїв і традицій на уроках мови та літератури" перш за все враховую вікові особливості учнів і стараюсь прищепити учням любов до українського слова, до звичаїв і традицій українського народу.

Кожна нація, кожен народ, навіть кожна соціальна група має свої зви­чаї, що виробилися протягом багатьох століть і освячені віками.

Звичаї народу - це ті прикмети, по яких розпізнається народ не тільки в сучасному, а й у його історичному минулому.

У нашого народу існує повір'я, що від тих батьків, які не дотримуються звичаїв, народжуються діти, котрі стають вовкулаками.

Людство живе в трьох вимірах: вчора, сьогодні, завтра, тому що без минулого немає майбутнього. Народ без історії, мови, традицій - не народ!

Тому що немає в українців Великодня без писанки, Різдва без куті, а Клечання без зілля, яке охороняє житло від усього злого.

Державна національна програма "Освіта" (Україна XXI століття) на основі Конституції України передбачає оновлення змісту освіти, органічне поєднання освіти з вітчизняною історією і культурою виховання свідомих громадян Української держави. Освіта утверджує національну ідею, сприяє національній самоідентифікації, розвитку культури українського народу, оволодінню цінностями світової культури загальнолюдськими надбаннями. Важливе місце в інтелектуальному, духовному розвитку учнів займає українська мова та література.

У Законі України "Про освіту" зазначено, що метою освіти є всебічний розвиток людини, як особистості та найвищої цінності суспільства. А відтак, нагальним для учнів є впровадження особистісно орієнтованої моделі навчально-виховного процесу, розробленого на основі статті Чижевського. Таке навчання ставить за мету не лише засвоєння системи знань, а й самого шляху, процесу одержання навчальних результатів, що передбачає диференціювання учнів за здібностями, можливостями, нахилами, елементом творчої уяви. Індивідуальна навчальна робота, що включає змісто-пошуковий, адаптивне перетворюючий, контрольно-смисловий, системно-узагальнюючий етапи роботи над темою. Закінчується вивчення теми контролем - тестами (тести додаються) і творчими завданнями (написанням рефератів, створенням ілюстрацій до творів, що вивчаються). До свят народного календаря діти приймають участь у складанні сценарію, наприклад - "Весілля в Розсохуватці", ″До святкування Новорічних свят″, збирають краєзнавчий матеріал (колядки, щедрівки) з наступним його використанням. Кожен учень має можливість підвищити свої знання та оцінку, відвідуючи додаткові заняття. Головне завдання - навчити учнів вчитися протягом всього життя. Насамперед я прагну досягти всебічно розкрити внутрішній потенціал учня, знайти ключ до його виявлення.

Рефлексія - етап інтерактивного уроку. На цьому етапі використовую методи "Мікрофон", "Прес", "Брейн-ринг", Бліц-турнір "Самий найрозумніший" (додається).

Серед мистецьких надбань кожного народу вагоме місце займає усна народна творчість (фольклор). Слово "фольклор" з англійської перекладається як "народна мудрість". Змістовна, високохудожня, неповторна, вона тісно пов'язана з життям, думками, мріями, сподіваннями народу. У фольклорі знайшла відображення історія українського народу, його боротьба проти загарбників; розкрилося прагнення трудящих до щасливого життя. Українська народна творчість багата і різноманітна, та найбільше всесвітнє визнання здобула українська народна пісня - геніальний витвір нашого народу.

Пісня живе в народі. Подоляни співають завжди — коли справляють весілля, день народження, хрестини, відзначають релігійні свята і коли проводжають в останню вічну дорогу небіжчика... Споконвіку пісня допомагала знести всі тяготи повсякденного життя: виконати важку фізичну роботу, пересилити біль втрати рідних людей, негаразди, які трапляються на довгій життєвій ниві і відчути радість душі за виконану непосильну творчу працю. Тому майже всі українські пісні починаються із вигука "Ой". Тема: "Українські пісні". (Учні співають на уроках літератури українські пісні). "Ой попід гай зелененький"(про відважного ватажка опришків Олексу Довбуша), "Ой у полі та й женці жнуть" (про хліборобську долю і славний козацький рід, адже Черкаська область - аграрна область і люди завжди займались землеробством), "Ой ти Галю" (про долю дівчини-українки, на основі якої виховують бути порядною, чесною, мати почуття власної гідності), "Ой не ходи Грицю та й на вечорниці" (пісня-застереження, яку написала українська піснярка Маруся Чурай) і знайомлю з її життям і творчістю.

Ми неповторні на цій землі і берегти зерна науки, культури потрібно нам, ноша відповідальності за нашу державу, її ментальність і менталітет лежить на нас з вами. Вивчаючи тему "Біблія" знайомлю дітей з молитвою "Отче наш", яка допомагала вірити українцям в кращу долю свого народу. Кожного ранку українці молились трьома пальцями, прикладаючи їх до чола, це означає, щоб Бог очистив наш розум, до грудей - очистив нашу душу, справа-наліво - придав нам сили. Цей ритуальний знак придавав впевненості, сили, натхнення, віру в те, що життя стане заможнішим.

На уроках мови використовую матеріал про звичаї і традиції українського народу і про видатних людей рідного краю.

При проведенні аудіювання підбираю тексти, які виховують у учнів любов до рідної землі, збагачують світ дитини через пізнання традицій і звичаїв українського народу ("Святий вечір у рідній хаті", "Роксолана", "Сонце", "Трава і квіти", "Великдень"). Подані тексти несуть національно-виховний потенціал, надають можливість реалізовувати культурологічний принцип навчання мови.

Тексти для читання мовчки дають можливість удосконалити читацькі вміння і навички. Тексти "Великдень", "Малоросійська Сафо", "Калина-килина", "Автор пам'ятника Богдану Хмельницькому", "Молитва абеткова", "Стелися, зелений барвінку", "Рідні обереги" (тексти і завдання додаються) дають можливість самостійно опрацювати даний матеріал, дати відповіді на запитання, уявляти наявні в тексті образи, давати оцінку прочитаному.

Зараз в Україні поступово відроджуються чудові народні свята, обряди, звичаї.

Українські вечорниці

Герої Шевченківських творів

Уроки рідної мови

Урок – вивчення нового матеріалу у 7 класі «Дієприкметник»

Заліковий урок у шостому класі

Поглиблення і систематизація знань з теми «Словосполучення»

Кiлькiсть переглядiв: 448

Коментарi

  • Lelandnex

    2017-09-12 10:12:03

    301 Moved Permanently [url=https://www.viagrapascherfr.com/]Click here![/url]...

  • Judith

    2013-09-12 01:51:02

    Hey, you're the goto exrpet. Thanks for hanging out here. http://bwfgli.com [url=http://bdolcwye.com]bdolcwye[/url] [link=http://qoxlcvaogxx.com]qoxlcvaogxx[/link]...

  • Prakash

    2013-09-10 18:38:00

    We colv'due done with that insight early on. http://joywflxo.com [url=http://psokddmthy.com]psokddmthy[/url] [link=http://nqmoaewmslq.com]nqmoaewmslq[/link]...

  • Abhishek

    2013-09-09 12:51:11

    This is the perfect way to break down this inmafrotion....